måndag 7 januari 2008

Sååååååå rackarns slut!

Sitter på bussen till jobbet. Klockan är halv sju. Hör några snacka längre bort i bussen. De snackar om något galet och som om huvudet vore fyllt av fluff (som det kan vara tidigt på morgonen). Jag tänker "ah, ett ämne att blogga på"... bussen kör vidare... nä jag är för trött och sliten för att blogga. Jag är för trött för att blogga nu. Jag kan höra min kudde ropa på mig och locka med söta drömmar. Måste skriva nåt i alla fall.

Vid lunchen idag sprang jag ner till Svanströms och apoteket vid Scheelegatan. Jag plockade ihop det jag skulle ha på apoteket och ställde mig i kön... som var lång. Jag står och funderar på om jag ska köpa halstabletter när jag hör något surra eller humma någonstans. Kanske är det min mobil som står på tyst läge? Hm.. nää.. där är det igen! ett dovt mmmmmm. Ingen runt omkring mig som svarar i sin mobil... nää. Igen! där var det igen! mmmmmm.. Då vänder jag mig om och bakom mig står en liten liten torr gumma på runt nittio år och stirrar rakt fram i väntan på sin tur. Det är hon som hummar! Vad tänker hon på? Jag tänker... Så gammal och trött så måste man nog försäkra sig om att motorn är igång liksom... :o)

På eftermiddagen/kvällen kliver jag på bussen utanför SevenEleven mittemot Landstingshuset.
På bussen sitter redan en man och jag hamnar snett bakom honom till höger. Han tar fram gratistidningen SE och läser. När han är klar kastar han den över axeln så den hamnar på sätet bakom honom. Han har hängt upp sitt paraply på sätet framför. Han muttrar för sig själv för att efter någon minut lyfta handen mot näsan och genomföra en rejäl snytning i näven. Tydligen blev näsan ren för han tittade i- och knöt sin hand. Sedan försökte han bli av med snorkråkan men det var tydligen svårt. Sannolikt hamnade den på ledstången när han klev av bussen vid Hornstull. Använd handskar när ni åker kommunalt!

Kanske skulle det se knepigt ut att bära engångshandskar på bussen men det skulle inte vara helt fel; jag lovar.

Nåja, inte mycket till blogg idag kanske men några rader blev det. Övning ger färdighet säger man ju.

Lev väl och Gott nytt år på er!
P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag ber andra trycka på "stop" knappen om jag vill av från bussen, tack!

Ha det bra!
/
Oscar L

Katarina Thollander sa...

Oh, yes! Människan är och förblir vidrig. Vi (och då framför allt män förstås) är djur. :D

Ha ett gott 2008!