fredag 21 december 2007

Gör det rätta köp Cloetta

Vad vore julen utan skumtomtar? Ingen jul alls. När jag var liten, vilket var ungefär när eldkvarn' brann, kan jag inte minnas att vi käkade skumtomtar. Idag däremot tycker jag inte att man kan ha en anständig jul utan dessa rosa och vita små tomtar som smakar hallon (tror jag).

Grannen kom förbi med en liten julhyacint var och ett paket blodpudding till jycken. Hm, ett trevligt initiativ, men vad ska vi överlämna?.... Ah! tänkte jag...en påse skumtomtar! Vi har ju faktiskt två påsar. Sagt och gjort, så får det bli så kilade jag till skafferiet. Påsen mottogs med "åh va' gott, jag motstod just ett sug att köpa en påse". Alltså, inte nog med att skumtomtar är goda för ens egen skull; de är alldeles utmärkta att ge bort som en liten, liten gåva.

Suck bara en påse kvar.....

:o)

2 kommentarer:

Katarina Thollander sa...

Den där artificiella hallonsmaken (eller?) får en att fundera på om det handlar om skumtomte eller skum tomte. Nåväl, gott som tusan är det i alla fall.

GOD JUL!

Acke sa...

Tycker att det inte är någon jul om man inte får Ingas hemgjorda godisar, de äger!