torsdag 20 december 2007

Långt till glöggen

Tjena!
Igår började min beredskap vilket innebär att jag måste stå stand by i princip dygnet runt fram till den 27 december. I onsdags tog jag en kort sväng på stan (då pratar jag Stockholm; inte tokstan) för att kolla in lite klappar. När klockan var fem kom jag på att vi skulle ha möte i den blivande bostadsrättsföreningen. Skit också! jag kommer inte hinna köpa alla klappar!!! Jag kastade mig hem, slängde i mig lite tortellini med gorgonzola och smet över till grannen för ett försnack. Hade lite svårt att koncentrera mig men både det första och andra mötet gick bra (tror jag; kanske lite för bra för att vara sant). När allt var klart och jag kom hem igen skulle jag ut med jycken.

Då plingade det till i skallen...glögg...inte glögg under julen...??!! suck! i ren desperation efter lite julkänsla som faktisk glöggen ger knatade vi ut i kylan alla tre. Vi tvåbenta ville känna glöggvärmen i kroppen när vi kom in. Ahhh...! så gott! Det känns som bommull inuti. Jag kan ju dricka alkoholfri glögg men det blir inte samma goa värme... snarare "kan jag få bulle till saften?"-känsla.

Ser fram emot kvällen den 27 december när det ångar från kastrullen och glöggdoften sprider sig i köket igen. Då...då ska jag ha riktig jul.

Till er alla från hela mig...

En riktigt god jul!

Pia

Inga kommentarer: