söndag 3 augusti 2008

Baltazar och Pride

Härligt! jag hittade Baltazar och min nya telefon är som den gamla vanliga igen. Tack Acke för hjälp med mobilen! Tack Oscar för att du finns! Om Sixten mår bra och jag hinner ska jag kolla in din match på söndag. Jag lovar dock inget men ska försöka hinna.

Skulle ha gått med i pridetåget igår. Hade föranmält mig som deltagare men det blev inte så att jag gick med. Inget Pride alls i år faktiskt... förutom att titta på paraden då förstås. Vi stod där och hyllade alla som gick genom att applådera och sjunga med. Vi stod strax ovanför Bysis på Hornsgatan. Det som slog oss var att folket som var där för att delta på sitt sätt deltog inte. Nästan inga applåderade. Man skrattade inte och hade kul med tåget utan åt tåget. En märklig syn. Vi rörde oss längre ner på Hornsgatan; till Maria Kyrka och där var det ett fantastiskt drag med urläcker stämning! Om jag inte deltar i tåget nästa år så ska jag stå där.

Det finns inget känslosammare än att se "Stolta Föräldrar" gå förbi. Det finns inga i tåget som får så mycket applåder som dessa underbara föräldrar.

En enda partiledare såg jag i år och det var Mona Sahlin, som gick tillsammans med Vanja Lundby Wedin. Skönt att se en partiledare som stöder HBT-rörelsen utan att det behöver vara valår. Tack Mona och Vanja. Jag glömde Maria Wetterstrand..tack även till dig.

Trist väder var det och tyvärr blev det värre under kvällen. Jag hoppas verkligen att solen lyste lokalt över Tanto och att de hade mer uppehåll än regn.

Pride har aldrig bangat för regn och säkert inte nu heller.

Lev väl! :o)

4 kommentarer:

Acke sa...

Jag och Chrille var uppe i Stockholm på lördagen, vi åkte inlines men hamnade på Hornsgatan mitt i mot Akkuratt, tils vi blev så hungriga att vi korsade till resturangen, så på sätt och vis var vi en del av tåget, om än för en kort stund!

Oscar sa...

Ohh.. Det vore skitroligt om du kunde komma, mamma och hennes pojkvän Fredrik kommer att vara där :)

Acke sa...

Nog för att det kan dröja mellan mina uppdateringar ibland men det här är ju löjligt... ;)

Katarina Thollander sa...

Jag håller med Acke om att det har blivit lite klent med bloggandet. Å andra sidan är du en flitigare bloggare än fikakompis :D

Tack för en trevlig fika. Det måste vi göra om snart.