lördag 29 mars 2008

Olympiska Spelen

Hur kan man över huvud taget välja att låta OS gå av stapeln i Kina?????? Hur i hela friden rimmar det med att spelen förenar nationer? Det är ett hån mot all de kineser som vräkts från sina bostäder och står på bar backe. Det är ett hån mot mänskliga rättigheter att som västland tillåta ett förtryckarland hålla i Olympiska Spelen. Har ni glömt Himmelska Fridens Torg?? Egentligen tycker jag att man som idrottsutövare, tidigare borde ha slagit näven i bordet och bojkottat "Kina-Spelen". Om man nu inte vill ta ställning individuellt så borde alla BOJKOTTA OS-INVIGNINGEN, som kommer att bli ett himla spektakel och propagandajippo. Jag förstår att det finns en poäng att åka dit och rapportera på plats men jag tror att de flesta kineser kommer att ses leende viftandes OS-flaggor mot väst och i ryggen har de en gevärspipa som brinner av om de inte gör som de blir tillsagda.



Jag har bestämt mig för att BOJKOTTA OS!


GÖR DET DU OCKSÅ!



STÖD TIBETS KAMP!

3 kommentarer:

Katarina Thollander sa...

Kina lovade att respektera de mänskliga rättigheterna, och om jag förstått det hela rätt så var det en förutsättning för att de skulle få spelen. Den senaste tidens behandling av munkarna i Tibet visar på motsatsen. Eller är det ännu värre när de inte har omvärldens ögon lika intensivt riktade mot sig?

Fri och galen sa...

Jag tror ju att folket i Kina och Tibet har det ännu värre när ingen ser på...tyvärr.

Oscar sa...

Jag har nummer 9, och jag kan uppdatera dig med speltider när jag vet :p