lördag 16 februari 2008

Tiden rasslar iväg

Det var längesedan jag bloggade. Nja, kanske det beror på hur man definierar längesedan. Elva dagar i alla fall. Har hämtat mig sedan sist.

Har beredskap denna vecka igen; torsdag till torsdag. Ännu så länge bara ett jobb; det var idag. En platsundersökning i en tobaksaffär som råkat ut för ett grovt rån. Sådan är min arbetsvardag nuförtiden. Mestadels grova brott där det krävs kriminaltekniska undersökningar för att säkra bevis. Mycket intressant jobb!

Men, just nu är jag rätt sliten och har inte återhämtat mig efter några månaders slit. Det finns dock en ljusning!!!!!!!!!! Den 24 februari åker vi till GOTLAND och firar sportlov! Det ska bli sååå skönt! Tänk att bara knata omkring vid havet, ta långa promenader och se sig omkring i Visby nån dag. Hoppas det blir skönt väder; gärna lite kallt så man kan kliva in i stugan och elda i öppna spisen, som lär finns där.

Ikväll är vi hundvakt (eller grisvakt :o) ). Det är Embla, en lite svart mops som hasar omkring och fnyser och fräser. Hon vaktar på Sixtens mat och skäller på oss när hon vill ha något serverat. Vi gjorde ett försök att få henne att gå ut eftersom hon såg nödig ut men inte lätt. Vi fick lyfta ut henne i parken och där stod hon som fastfrusen. När vi sedan sa "vi går tillbaka" kilade hon illa kvickt iväg mot vårt hus; ty där fanns Sixten och MAAAAT.

Vi lyssnade på henne när hon käkade och hon låter faktiskt som en liten minigris när hon äter!
Nåja, hon är rätt charmig faktiskt. Alla kan ju inte vara lika läckra som vår lille Sixten!

Nu ska gå och vara sällskaplig så sköt om er så hörs vi när jag känner att jag har tid att skriva.
Lev väl!
Pia

2 kommentarer:

Katarina Thollander sa...

Det låter helt underbart att få åka till Gotland och bara vara. Att inte jag tänkte på det när jag planerade mitt sportlov. Själv ska jag göra ingenting, men det kan vara skönt det också.

Acke sa...

Hoppas Gotland äger!